O blogu

Witam na blogu rowerowo-podróżniczym. Powstał on z myślą, aby wreszcie w jednym miejscu umieścić relacje i zdjęcia z wyjazdów, w których uczestniczyłem. W tym miejscu będę zamieszczał informacje ze swoich bieżących wycieczek, tych mniejszych i tych większych. Tytuł blogu, umieszczony powyżej nie bez powodu tak brzmi, bo rower to nie tylko rozrywka na niedzielne popołudnia, ale i świetny środek transportu do poznawania nowych miejsc. Świat postrzegany z rowerowego siodełka jest inny niż ten widziany przez szybę samochodu. Aby przekonać się o tym nie trzeba mieć formy zawodowego kolarza, ani drogiego roweru, wystarczy być otwartym i gotowym na przygody.

Podróże

Poniżej znajdują się linki do moich wszystkich rowerowych wycieczek z ostatnich lat. Były to najczęściej wielodniowe eskapady, wymagające już pewnego planowania i przygotowania sprzętowego. Niektóre z nich odbyły się w kraju, inne za granicą w niedalekim sąsiedztwie.

2009 - Rowerem w rejonie Morza Czarnego   >>Link

To była pierwsza wyprawa, na której złapałem bakcyla sakwiarstwa rowerowego. Byłem kompletnym żółtodziobem jeśli chodzi o dalsze podróże na rowerze, ale Robert i Przemek szybko mi pokazali z czym to się je. I tak przez 71 dni przemierzaliśmy republiki rozrzucone nad Morzem Czarnym

2010 - Bieszczady                         Zdjęcia >>Link
                                                       Relacja >>Link

Krótka, samotna rowerowa podróż po zapuszczonych Bieszczadach.

2010 - Polska Egzotyczna  >>Link

Pierwszy urlop i ambitny plan przejechania Polski rowerem wzdłuż wschodniej granicy. Niestety wrześniowa pogoda okazała się kapryśna.

2011 - "Maju maju" czyli rowerem do Przemyśla  >>Link

Byłem zaskoczony, gdy znajomi zaproponowali wspólny wyjazd na rowerach do Przemyśla. Miejsce docelowe było ważne, ale bardziej chodziło o przygodę i pobycie z naturą.

2011 - Zlot forumowiczów podrozerowerowe.info  >>Link

To trzeci zlot sakwiarzy z tego forum. Miejscówka była blisko bo 120 km od domu, w urokliwej Radocynie. Nie znałem osobiście żadnego forumowicza więc przyszła okazja, aby to zmienić.

2011 - Ukraińskie Zakarpacie                 Tekst >>Link
                                                               Zdjęcia >>Link

Ta część Bieszczadów Wschodnich kusiła mnie od dłuższego czasu. Spakowałem sakwy i razem z kolegą Przemkiem wyruszyliśmy.
Po drodze czekały na nas niezagospodarowane tereny i dużo
podjazdów. Poznaliśmy także co to znaczy ukraińska gościnność.

2012 - (Pa)górki południowej Polski         Relacja >>Link
                                                                          Klip >>Link
Jako, że lubię górki i kolega Grzegorz po płaskim też nie jeździ, to postanowiliśmy się zmierzyć z naszymi Karpatami. Lekko nie było, drogi nas nie oszczędzały, rowery się psuły, ale dzięki temu doświadczeniu przekonaliśmy się, że Polska jest ładna.

2013 - W krainie misia (Bieszczady)         Relacja >>Link
                                                                    Zdjęcia >>Link

W Bieszczadach już byłem na rowerze, ale od strony Przemyśla nigdy do nich nie podjeżdżałem. Ta krótka podróż pozwoliła nam zobaczyć ten rejon od innej strony i na dobre otworzyć sezon.
To był także mój pierwszy rowerowy wyjazd z kobietą.

2013 - Zakarpaty rulez (Ukraina)         Relacja >>Link                                                                 Zdjęcia >>Link

Ukraińskie Karpaty są jak magnes - nieustannie przyciągają. Otwartość ludzi, brak komercji, widoki wprawiające w zachwyt. Na Zakarpacie chce się wracać po tą nutkę egzotyki, której w Polsce nie da się poczuć.

2013 - Beskid Niski rowerom bliski       Relacja >>Link                                                                  Zdjęcia >>Link

Wcale nie taki "Niski". Podjazdy i trasy tego Beskidu skutecznie wycisnęły z nas soki. W zakamarkach tego regionu kryje się różnorodność, od asfaltowych dróg po leśne dukty. Każdy biker wyjeżdżający stamtąd powinien być zadowolony.

2014 - Roztocze, rowerem łuk zatoczę    Relacja >>Link                                                                     Zdjęcia >>Link

Roztocze to przyjemna odskocznia od podkarpackich pagórków. Bez wątpienia nie brakuje tutaj klimatycznych miejscowości, polnych dróg i wszechobecnych lasów. Tutaj na pewno nie poczujemy się sami.Spotkamy wielu rowerzystów w każdym wieku

2015 - Rowerowy Beskidek Sądecki    Relacja >>Link                                                                 Zdjęcia >>Link

Zabieraliśmy za dokładniejsze poznanie tego terenu wiele razy i nie mogliśmy się przemóc. Wreszcie się udało i z potem na plecach wjechaliśmy na trzy górki w trzy dni. Pogoda dopisała bajecznie, widoki również.

2015 - Kaszkiety w Słowackich Tatrach     Relacja >>Link                                                                       Zdjęcia >>Link

Słowacja to bliski kraj, z dużymi górami. Po raz pierwszy połączyliśmy jazdę na rowerze z pieszymi wycieczkami po Słowackim Raju. Przewyższenia dały nam w kość, ale z poziomu dolin nie da się poczuć pewnych rzeczy.